Princip for anvendelse af reklamefinansieret materiale på Firhøjskolen

Materialer, der kan vække politisk eller etisk anstød, skal godkendes af skolebestyrelsen inden anvendelsen.
Der skelnes mellem om materialerne

• er frivillige for eleverne at benytte, eller om de er nødvendige for undervisningen.
  • skal fremme en god sags tjeneste eller er rent kommercielle.
  1. Skolen må udlevere materialer, som det er frivilligt for eleverne at benytte. (Skemaer, lektiebøger o.lign.)
  2. Skolen må udlevere materialer, der fremmer en god sags tjeneste. (Antirygekampagne, sund levevis etc.)
  3. Materialer, der indgår naturligt i et tilrettelagt undervisningsforløb, må anvendes uanset evt. reklamevirkning.
  4. Det er tilladt, at lokale erhvervsdrivende efter henvendelse fra skolen eller en samarbejdspartner yder bidrag til aktiviteter som f.eks. fortæringen på motionsdagen og gaverne til julelotteriet.
  5. Det er tilladt at deltage i sponsorerede idrætsstævner o.lign. som f.eks. Ekstrabladets fodboldturnering.

Vedtaget på skolebestyrelsesmøde november 2019